Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2023

Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για κατάργηση Σχολικών Επιτροπών και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας (ΔΕΠ)

Άλλο ένα βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων

 

Σκηνές από την αυστραλιανή ταινία «Ξηρασία» φαίνεται να θέλει να φέρει η κυβέρνηση στα σχολεία, όπου η πρωταγωνίστρια της ταινίας, διευθύντρια ενός σχολείου στέκεται απελπισμένη μπροστά σε μια ατελείωτη χαρτούρα και με αγωνία αναζητά κάποιου είδους χορηγία για να βρει τα δολάρια που χρειάζεται για να λειτουργήσει το σχολείο…

Όχι ότι δεν υπάρχει και σήμερα ξηρασία στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τις ανάγκες των σχολείων, ούτε φυσικά είμαστε ικανοποιημένοι με την εργολαβοποίηση και υποβάθμιση των σχολικών υποδομών, αλλά η κυβέρνηση θέλει να το πάει ένα βήμα παραπάνω…Καταργεί τις σχολικές επιτροπές με προφανή διάθεση, όχι μόνο να μην στηρίξει επαρκώς τις υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολείων αλλά να κρύψει τις ευθύνες της και να πετάξει την μπάλα στην κερκίδα, στους διευθυντές  και στο ότι προαιρείσθε…

Φαίνεται ότι στην αντιλαϊκή πολιτική της δεν χωρά το σχήμα των οργανισμών των σχολικών επιτροπών οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται από τους δήμους για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (είδη καθαριότητας, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, γραφική ύλη, αναλώσιμα κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού τους (έπιπλα, βιβλιοθήκες κα).

Η κυβέρνηση φαίνεται να ενοχλείται ακόμα και από το γεγονός ότι στις σχολικές επιτροπές συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων και εκπρόσωποι των μαθητών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι αλλάζει η κύρια ευθύνη του δήμου στις πιστώσεις για τα σχολεία. Ενώ κατά τις συνεδριάσεις των σχολικών επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο διευθυντής της οικείας σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.

Είναι αδήριτη ανάγκη τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά  του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και της παλαιότητας των κτιρίων, καθώς και οι ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων να διατηρηθούν και να λαμβάνονται υπόψη από όλους για τις κατανομές των πιστώσεων στις σχολικές μονάδες.

Στις συνθήκες όμως που πάνε να δημιουργηθούν χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων, πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων. Καταργείται κάθε στοιχειώδης συνέχεια, διαφάνεια και έλεγχος στην κατανομή πιστώσεων που μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους μαζικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας στη διερεύνηση και αγωνιστική διεκδίκηση της κάλυψης των αναγκών των σχολείων.

Το υπουργείο, φέρνει λοιπόν διάταξη όπου καταργεί τις Σχολικές  Επιτροπές  του Δήμου και μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων, δίνοντάς τους ποσά που περισσότερο αντιστοιχούν σε χαρτζιλίκι σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου, αφήνοντάς τους να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Μάλιστα τους αναθέτει να διενεργούν με απόλυτη ευθύνη τους άπειρες αρμοδιότητες από τεχνικές βλάβες πάσης φύσεως, συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού και μάλιστα, ορίζονται ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΟΛΟΓΟΙ όλων των οικονομικών στοιχείων. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, οι αρμοδιότητες του δήμου περιορίζονται στην προμήθεια πετρελαίου και στις επισκευές μεγάλης κλίμακας, καθότι τα σχολεία αποτελούν περιουσία του Δήμου.

Στην ίδια κατεύθυνση καταργούν τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητές τους στα δημοτικά συμβούλια. Φαίνεται ότι τους ενοχλεί ακόμα και η ύπαρξη οργάνων, με ούτως η άλλως  συμβουλευτικό χαρακτήρα, που μπορούσαν να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων ( π.χ. οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ όριζαν εκπρόσωπο).

Συνάδελφοι, είναι φανερό ότι αν αυτοί οι σχεδιασμοί προχωρήσουν τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο και θα διανοιχτεί διάπλατα ο δρόμος να μετατραπούν τα σχολεία σε αυτόνομες μονάδες με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κ. Κεραμέως επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής του ν. 4692/20 (Κεραμέως) μέσα από τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.

Συνάδελφοι, η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται μπροστά στις ανάγκες των σχολείων και μάλιστα όταν το ματωμένο πλεόνασμα απογειώθηκε στα 5,6 δισ. για την περίοδο του Ιανουαρίου έναντι στόχου 2,314 δισ. ευρώ (!!)

 

ü  Εναντιωνόμαστε στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την σκοπιά της στόχευσης και των επιδιώξεων που έχει η κυβέρνηση και επιδιώκουμε την αναβάθμιση της λειτουργίας τους.

ü  Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.

ü  Δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε, με ευθύνη των Δήμων να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρουν άμεσα θέση, να καταδικάσουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.