ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν.ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Αγαπητοί συμπολίτες – Συναδέλφισες, συνάδελφοι
Σήμερα οι εκπαιδευτικοί, του Νομού μας, δηλώνουμε
την αντίθεσή μας στην απόφαση του Υπουργείου
Παιδείας, να επιβάλλει σε όλα τα σχολεία, το θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να προχωρήσει
στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Θεωρούμε ότι, με
τη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης και με τις σημερινές συνθήκες της κρίσης και
της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές
ευθύνες για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση εξατομικεύει και προσωποποιεί στον εκπαιδευτικό την αποτυχία κάθε
εκπαιδευτικής πολιτικής, αποδίδοντας τις αστοχίες της στις επιμέρους
σχολικές μονάδες.
Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όπως και όλες οι
προηγούμενες, συνεχίζει να μη δείχνει
την παραμικρή διάθεση να λάβει υπόψη της
τις απόψεις και τις θέσεις που έχουν εκφράσει οι εκπαιδευτικοί σχετικά με το θέμα αυτό. Απόψεις και θέσεις
που έχουν ως στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση του εκ/κού έργου, την ενίσχυση
και ενθάρρυνση του εκ/κού, αλλά και τη στήριξή του μέσα από μια διαδικασία διαρκούς ανατροφοδότησης που
μπορεί να συντελεστεί με την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και αλληλεγγύης, και
όχι εξάρτησης και υποτέλειας, όπως αυτές που το
προτεινόμενο από το Υπουργείο σύστημα αξιολόγησης δρομολογεί.
Ζούμε σε μια εποχή που πλήττονται τα
μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και υποβαθμίζεται – απαξιώνεται ο
εκπαιδευτικός κι ο παιδαγωγικός του ρόλος.
Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι διαμέσου των
διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση επιχειρούν:
1.
Να υποβαθμίσουν
και να συρρικνώσουν τη Δημόσια Δωρεάν παιδεία, να αλλοιώσουν τον ενιαίο
χαρακτήρα της και να προωθήσουν το
«φθηνό», σχολείο της ημιμάθειας, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία η
εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η
διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών
και των σχολείων, θα έχουμε μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν
την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού. Αυτό θα
οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών οδηγώντας
τελικά τα παιδιά εκτός σχολείου, στην κατάρτιση, τη μαθητεία και τελικά τη
φθηνή εργασία.
2.
Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας –
απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο
και τις ποσοστώσεις του. Με τις διατάξεις αυτές ο αριθμός (ποσοστιαία) των
εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και
μισθολογικά θεωρείται δεδομένος από
πριν.
3.
Να ελέγξουν και
να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς
την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
4.
Να πλήξουν την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών με την
χειραγώγηση των διδακτικών τους πρακτικών.
5.
Να προχωρήσουν σε μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών συνδέοντας την αξιολόγηση με το νέο
πειθαρχικό δίκαιο .
Εμείς
οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, που με αξιοκρατική και διαφανή διαδικασία
διοριστήκαμε και υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η
ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και
«δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς
παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που
οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί
να στοχοποιούνται ο εκπαιδευτικός, ο γονέας, ο μαθητής και η σχολική
μονάδα για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης
δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.
Συναδέλφισες , συνάδελφοι και αγαπητοί συμπολίτες μόνο ως νίκη του
κινήματος μπορεί να θεωρηθεί η μη
πραγματοποίηση των σεμιναρίων καθώς ως τέτοια λογίζεται αφού κανένας διευθυντής
στο Νομό μας και η συντριπτική πλειοψηφία αυτών σ’ όλη την Ελλάδα δεν έδωσαν το
παρόν σε αυτά στέλνοντας έτσι ένα μεγάλο μήνυμα αντίθεσης στο Υπουργείο
Παιδείας που προσπαθεί να χειραγωγήσει μέσω της αξιολόγησης τους εκπαιδευτικούς
, να κατηγοριοποιήσει τις σχολικές μονάδες και να καταργήσει την παιδαγωγική
ελευθερία μέσα στο σχολείο .
Όπως και στο παρελθόν,
το πράξαμε, έτσι και τώρα θα υπερασπιστούμε
την παιδαγωγική ελευθερία και τη Δημοκρατία στα Σχολεία μας.
Η αξιολόγηση –
χειραγώγηση δε θα περάσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.