Το τελευταίο διάστημα όλοι οι εκπαιδευτικοί στα Νηπιαγωγεία δίνουν
έναν αγώνα που αφορά την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των μαθητών για
ένα σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο αλλά και για
την υπεράσπιση του παιδαγωγικού τους ρόλου. Δίνουν έναν αγώνα απέναντι στην
αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αντιμετωπίζει τη μόρφωση των μαθητών μας ως
εμπόρευμα και τις πραγματικές ανάγκες ως κόστος.
Με τη λεγόμενη «αξιολόγηση» που επιχειρείται να εφαρμοστεί από το
Υπουργείο Παιδείας, θέλουν να καταστήσουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους
γονείς ως αποκλειστικούς υπεύθυνους για κάθε στραβό στο Νηπιαγωγείο,
αποτινάσσοντας από πάνω τους κάθε κυβερνητική ευθύνη.
Από τα Νηπιαγωγεία λείπουν:
·
τα σύγχρονα και ασφαλή κτήρια ,
·
τα τμήματα με
λίγους μαθητές
·
οι μόνιμοι
εκπαιδευτικοί
·
η αναγκαία
χρηματοδότηση
·
οι μεγάλες αυλές
με τους κήπους και τις παιδικές χαρές
·
η στελέχωσή τους
με μόνιμο προσωπικό ειδικής αγωγής, βοηθητικό και καθαριότητας
·
η γραμματειακή
υποστήριξη για να μην ασχολείται η Νηπιαγωγός με μια γραφειοκρατική
δουλειά-βουνό ενώ είναι και στην τάξη
·
η δυνατότητα
αντικατάστασης σε περίπτωση απουσίας (άδειας ή ασθένειας) χωρίς να
διαταράσσεται ή να αναστέλλεται η λειτουργία των Νηπιαγωγείων.
Κυβέρνηση και κράτος αδιαφορούν προκλητικά για τις ιδιαίτερες
συνθήκες που βιώνουν οι Νηπιαγωγοί στον χώρο του Νηπιαγωγείου, παραβλέπουν
δηλαδή ότι φοιτούν παιδιά πολύ μικρής ηλικίας που, πέραν των
καθορισμένων διδακτικών ωρών, έχουν ανάγκη από συνεχή επιτήρηση και παρέμβαση,
γεγονός που διαμορφώνει αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Πόσο μάλλον όταν τα
τελευταία χρόνια διαπιστώνεται αύξηση των παιδιών με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες, τις περισσότερες φορές χωρίς γνωμάτευση ή ακόμα
κι αν υπάρχει χωρίς να εξασφαλίζεται η αναγκαία στήριξη από Εκπαιδευτικό
ειδικής αγωγής, ειδικό επιστημονικό ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Επιπλέον στον καθορισμό του υποχρεωτικού
διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Νηπιαγωγεία
(όπως και αυτών των ολιγοθέσιων Δημοτικών) δεν αναγνωρίζεται καμία μείωση του
ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους
εκπαιδευτικούς.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:
·
Δίχρονη Προσχολική Αγωγή με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις!
·
Άμεση κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
·
Τμήματα μέχρι 15 νήπια, ώστε να επιτελείται η παιδαγωγική πράξη με
τους απαραίτητους όρους. Σε κάθε περίπτωση, σε όλα τα τμήματα που λειτουργούν
με 15 μαθητές και άνω να τοποθετηθεί και δεύτερη/ος Νηπιαγωγός.
·
Στελέχωση όλων των νηπιαγωγείων με προσωπικό Ειδικής Αγωγής όπου
αυτό είναι αναγκαίο, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά με
ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
·
Αίθουσες σε σύγχρονα κτήρια, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και δυνατότητα σίτισης
και χαλάρωσης των νηπίων.
·
Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό
προϋπολογισμό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων
χωρίς επιβάρυνση των οικογενειών.
·
Ενιαίο, σύγχρονο και παιδαγωγικά αναβαθμισμένο αναλυτικό πρόγραμμα
που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων με ευθύνη
του κράτους και χωρίς καμία εμπλοκή δήμων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων.
·
Εδώ και τώρα κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών. Εξίσωση με αυτό
των υπολοίπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Μείωση ωραρίου ανάλογα με τα
χρόνια υπηρεσία για όλες/ους τους συναδέλφους.
·
Αυξήσεις 20% στους μισθούς μας. Ξεπάγωμα στα Μ.Κ. της διετίες 2016
-2017. Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Αγωνιζόμαστε για το
Νηπιαγωγείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες μορφωτικές διαπαιδαγωγητικές
ανάγκες όλων των παιδιών, σύμφωνα με τις δυνατότητες της εποχής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.