ΟΛΕΣ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΠΕ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΣΤΙΣ 4 ΑΠΡΙΛΗ ΣΤΙΣ 13:30
Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση που επικρατεί
στα Νηπιαγωγεία είναι εκρηκτική. Είναι ξεκάθαρο ότι κυβερνήσεις νυν και πρώην
εξυπηρετούν μόνο όσους κερδίζουν και δε δίνουν δεκάρα τσακιστή για το δημόσιο
νηπιαγωγείο. Οι περισσότερες δομές με ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων και
των δημοτικών αρχών χωρίς την επαρκή χρηματοδότηση παραμένουν συρρικνωμένες,
ελλειμματικές, σε ενοικιαζόμενα και ακατάλληλα πολλές φορές κτίρια ώστε να
υλοποιηθεί η παιδαγωγική πράξη και να διασφαλιστεί η φροντίδα και η ασφάλεια
των παιδιών.
Η δύσκολη καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο δεν προέκυψε σήμερα αλλά εξελίσσεται με τον
χειρότερο τρόπο, με την αύξηση των ευθυνών, τις ατελείωτες διοικητικές υποχρεώσεις, τα ανύπαρκτα διαλείμματα, το εξαντλητικό
ωράριο, την απουσία υποστήριξης από ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους,
κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές. Με τα αρμόδια υπουργεία και
υπηρεσίες να αδιαφορούν ότι τα νήπια και τα προνήπια λόγω της μικρής ηλικίας
έχουν ανάγκη από συνεχή παρέμβαση και επιτήρηση, χωρίς να εξασφαλίζεται η
υποστήριξη από το κατάλληλο προσωπικό.
Τελευταία
έχουν αναδειχτεί πολλά προβλήματα που ολοένα και αυξάνονται. Το περιστατικό
λιποθυμίας που συνέβη σε Νηπιαγωγείο
του Πύργου. Το ατύχημα που έπαθε η αναπληρώτρια Νηπιαγωγός σε Νηπιαγωγείο στου
Ζωγράφου, και χρειάστηκε να επιστρέψει
στο σχολείο επειδή δε δικαιούται άλλη
άδεια και το Νηπιαγωγείο που δουλεύει βρίσκεται σε προαύλιο Γυμνασίου κι ας
έχουν πολλές φορές επισημανθεί οι κίνδυνοι που υπάρχουν για νήπια και
Νηπιαγωγούς. Το περιστατικό σε Νηπιαγωγείο
στον Νέο Κόσμο όπου νεοδιόριστη συναδέλφισσα!!! Σε όλα αυτά θα προσθέσουμε τις χίλιες μύριες ευθύνες με την ελλιπή
καθαριότητα, με την ανύπαρκτη τοποθέτηση τραπεζοκόμων, σχολικών νοσηλευτών. Όλα
αυτά αποτελούν μικρά δείγματα από όσα συμβαίνουν στα Νηπιαγωγεία και
μόνο οργή μπορούν να προκαλέσουν στον κόσμο της εκπαίδευσης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, είναι δυνατόν να «μεγαλώνει» ο κατάλογος των «ατυχημάτων» για να μπουν
Κυβέρνηση και Υπουργείο στον κόπο να ασχοληθούν με την κατάσταση στα
Νηπιαγωγεία και τις επιπτώσεις της στις / στους
Νηπιαγωγούς αλλά και την έλλειψη κάλυψης των συμβασιούχων-αναπληρωτών
εκπαιδευτικών αλλά και της ασφάλειας όλων των εργαζομένων; Αξίζει να μιλάμε για
Νηπιαγωγούς πολυεργαλεία -λάστιχο;
Όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις και
το σημερινό υπουργείο Παιδείας παρέχει απλόχερα χρήματα για την αύξηση των επιδομάτων των στελεχών και των επίδοξων αξιολογητών,
για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολείων ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ σε
ρομποτάκια (χωρίς οδηγίες συναρμολόγησης!!!), νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε
κτήρια ερείπια, σε ακατάλληλες αίθουσες και σε κοντέινερ κλουβιά, για τα νέα
αναλυτικά προγράμματα των δεξιοτήτων και της κατακερματισμένης γνώσης, αλλά περιορίζεται
σε κονδύλια φτώχειας και ελαστικής εργασίας εναλλασσόμενης με την ανεργία για τον διορισμό και τις προσλήψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, για
την εκπαίδευση και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Σε νηπιαγωγεία
της ανέχειας και όχι των σύγχρονων αναγκών…
Ως Σύλλογο αναδεικνύουμε,
για άλλη μια φορά, την τραγική κατάσταση
των Νηπιαγωγείων, το ζήτημα της ανισοτιμίας και αδικίας που υφίστανται
αναφορικά με τα δικαιώματά τους, τόσο οι αναπληρωτές/τριες συνάδελφοι σε σχέση
με τους μόνιμους, όσο και οι Νηπιαγωγοί, κυρίως όσον αφορά το ωράριο και τις
συνθήκες εργασίας τους.
Σήμερα έχουμε φορτωθεί τις
ανεπάρκειες αλλά και τις πολιτικές επιλογές ενός συστήματος που βλέπει το παιδί
και τις ανάγκες του σαν κόστος και τον εκπαιδευτικό σαν πολυεργαλείο. Το
δημόσιο Νηπιαγωγείο στηρίζεται το 2024
στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των Νηπιαγωγών, ενώ υπάρχουν οι
επιστημονικές, τεχνολογικές και οικονομικές δυνατότητες να έχουμε Προσχολική
Αγωγή αντάξια των σύγχρονων αναγκών για όλα τα παιδιά και Νηπιαγωγούς ,
εργαζόμενους με αξιοπρέπεια και πλήρη
δικαιώματα!
Διεκδικούμε:
Ø
Τμήματα
μέχρι 15 νήπια και τοποθέτηση δεύτερης/ου Νηπιαγωγού σε όλα τα τμήματα που
λειτουργούν με 15 μαθητές και άνω.
Ø
Στελέχωση
όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό ψυχολόγους,
κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές, προσωπικό καθαριότητας,
τραπεζοκόμους, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά με
γνωματεύσεις.
Ø
Μείωση
του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας.
Ø
Άμεση κάλυψη όλων
των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Ø
Τοποθέτηση
ενός/μίας επιπλέον νηπιαγωγού σε κάθε Νηπιαγωγείο, ενός/μίας επιπλέον
εκπαιδευτικού σε κάθε ολιγοθέσια σχολική μονάδα, με σύσταση οργανικών θέσεων,
με σταθερή σχέση εργασίας και αποκλειστική διάθεση ώστε να μην υπάρχει ποτέ
ένας/μία νηπιαγωγός μόνος/η στο νηπιαγωγείο.
Ø
Αίθουσες σε σύγχρονα
κτήρια, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και δυνατότητα σίτισης
και χαλάρωσης των νηπίων.
Ø
Γενναία
χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να
καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων χωρίς επιβάρυνση των
οικογενειών.
Ø
Ουσιαστική,
με κατάλληλους όρους και υποδομές, εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.
Αγωνιζόμαστε για το Νηπιαγωγείο που
θα ικανοποιεί τις σύγχρονες μορφωτικές διαπαιδαγωγητικές ανάγκες όλων των παιδιών,
σύμφωνα με τις δυνατότητες της εποχής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.