Στις 13 Ιουνίου
εκδικάζεται η δικαστική προσφυγή που έχει κατατεθεί στο ΣτΕ για τη
διεκδίκηση της μείωσης του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών μετά τα 10
χρόνια προϋπηρεσίας ανεξάρτητα από την οργανικότητα του σχολείου. Η
προσφυγή αφορά το ωράριο των συναδέλφων που υπηρετούν σε ολιγοθέσια
νηπιαγωγεία καθώς και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.
Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών
τα τελευταία χρόνια αυξάνεται σταδιακά άλλοτε κατά ένα τέταρτο, κι άλλοτε κατά
μισή ώρα, με τελευταία την αύξηση κατά μια διδακτική ώρα. Οι νηπιαγωγοί δεν
έχουν κενά ή διαλείμματα, είναι διαρκώς επιφορτισμένες/οι με την επίβλεψη των
παιδιών και εργάζονται σήμερα περισσότερες ώρες απ’ όλους/ες τους/τις
εκπαιδευτικούς. Κι όλα αυτά σε τμήματα με έως και 25 νήπια και προνήπια!
Στις περιπτώσεις μάλιστα που οι
νηπιαγωγοί ασκούν και διοικητικά καθήκοντα, παραβιάζεται ακόμα και το εργασιακό
τους ωράριό που στην πραγματικότητα ξεπερνάει κατά πολύ τις 6 ώρες. Οι
Προϊστάμενοι/ες Ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο 25 ωρών
και ταυτόχρονα όλη τη διοικητική εργασία χωρίς μείωση ωραρίου. Η διεκπεραίωση
του διοικητικού έργου δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί στη διάρκεια του
εργασιακού ωραρίου και συνεπάγεται πολλές ώρες απλήρωτης υπερωριακής
απασχόλησης, τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘΑ άμεσα να
αποκαταστήσει την αδικία.
Απαιτούμε –
διεκδικούμε:
§ Εφαρμογή του νόμου για όλα τα ολιγοθέσια
νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών
που υπηρετούν σ’ αυτά, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την
οργανικότητα.
Εξίσωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών με βάση αυτό των συναδέλφων της
δευτεροβάθμιας.
§ Ο χρόνος υποδοχής, αποχώρησης, διαλείμματος
(καθημερινής εφημερίας) και σίτισης των νηπίων να συνυπολογίζεται στον
διδακτικό χρόνο, καθότι οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλώς τους
μαθητές, αλλά διδάσκουν βασικές δεξιότητες και στάσεις ζωής.
Έως ότου πραγματοποιηθεί η μείωση του
ωραρίου να αναγνωρίζονται ως υπερωριακές οι ώρες επιπλέον απασχόλησης και
να αποζημιώνονται ως τέτοιες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.